Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 22 on Sun 20 Oct 2013, 12:56 am

Azam:Fenemona Yang Membelengu Kita

View previous topic View next topic Go down

Azam:Fenemona Yang Membelengu Kita

Post  abe yutaka on Thu 10 Dec 2009, 8:46 am

1st skali diucapkan selamat datang ke rancangan MACAM2 ABE nie..klon kepada macam2 aznil 2..saje je wat mende nie..qta bley tukar2 pendapat dan pandangan..topik qta hari nie adalah AZAM TAHUN BARU...
-pe pendapat sy dan pendapat anda tentang azam nie??
-azam qta tahun nie..???

~mungkin anda tertanya2 nape sy ucapkan terlalu awal kan..sedar atau tidak,18 dec 2009 nie qta akan melangkah ke tahun baru..Tahun Baru Hijrah 1431..dah lama rupanya berlalu peristiwa hijrah y penuh bersejarah e2..persetankan tahun baru masehi y ternyata x membawa apa2 faedah kpd qta selain sambutan y akhirnya membawa kpd lahirnya generasi2 baru(anak haram) dan mcm2 citer lg y akan kedengaran dan seperti xde penghujungnya..

~konsert memang dah wajib..maklumlah,Malaysia antara negara y mempunyai golongan artis paling ramai di dunia nie(fakta sendiri)..tp bile time tahun baru hijrah,tiada langsung sambutan y diadakan walaupun sekadar peringkat kg..tiada lg bacaan ayat suci al-quran,kenduri kesyukuran dan sebagainya..dan sudah tentu..datang nya tahun baru,mesti lah ada AZAM kan..pe makne azam nie..

~sume orang de azam mereka sendiri tp tahukah qta sikap menanam azam tahun baru cumalah sekadar ikut-ikutan, atau berbentuk ritual semata-mata? Hinggakan ada yang segan bila ditanya apa yang mereka mahu lakukan nanti padahal x sesaat pun difikirkannya.. sebenarnya masyarakat qta sudah di peringkat mudah merasa malu jika ketinggalan dari yang terkini..orang memasang azam, qta juga mahu..lantas semua y diucap itu berbentuk mimpi di siang hari.

~esok biarlah lebih baik dr hari ini..x yah menunggu akhir tahun untuk bermuhasabah diri,x salah kot setiap malam sebelum melayan lena, elok dimain kembali wayang perlakuan qta seharian tadi...andai ada yang tidak kena, esok harus qta perbetulkan..supaya dengan pantas potensi diri berkembang.

~anda setuju dgn saya..??jom sume komander join citer pasal azam nie..korg mesti de azam sendri2 kan..bley qta share sesame.. Rolling Eyes

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum