Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 22 on Sun 20 Oct 2013, 12:56 am

bertuah sungguh insan bergelar WANITA

View previous topic View next topic Go down

bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  abe yutaka on Fri 11 Dec 2009, 10:10 am

15 Anugerah Allah pada Wanita tidak pada Lelaki.

1. Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis tersebut. lalu Baginda bertanya, “Adakah kamu menyembahyangkan mayat?” Jawab mereka,”Tidak” Sabda Baginda “Seeloknya kamu sekalian tidak perlu ziarah dan tidak ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat kaum orang lelaki.

2. Wanita yang memerah susu binatang dengan ‘Bismillah’ akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.

3. Wanita yang menguli tepung gandum dengan ‘Bismillah’, Allah akan berkatkan rezekinya.

4. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di Baitullah.

5. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan membinakan 7 parit di antara dirinya dengan api neraka, jarak di antara parit itu ialah sejauh langit dan bumi.”

6. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang, Allah akan mencatatkan untuknya perbuatan baik sebanyak utas benang yang dibuat dan memadamkan seratus perbuatan jahat.”

7. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang menganyam akan benang dibuatnya, Allah telah menentukan satu tempat khas untuknya di atas tahta di hari akhirat.”

8. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang dan kemudian dibuat pakaian untuk anak-anaknya maka Allah akan mencatit baginya ganjaran sama seperti orang yang memberi makan kepada 1000 orang lapar dan memberi pakaian kepada 1000 orang yang tidak berpakaian.”

9. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang meminyakkan rambut anaknya, menyikatnya, mencuci pakaian mereka dan mencuci akan diri anaknya itu, Allah akan mencatatkan untuknya pekerjaan baik sebanyak helai rambut mereka dan memadamkan sebanyak itu pula pekerjaan jahat dan menjadikan dirinya kelihatan berseri di mata orang-orang yang memerhatikannya.”

10. Sabda Nabi s.a.w. : “Ya Fatimah setiap wanita meminyakkan rambut dan janggut suaminya, memotong misai dan mengerat kukunya, Allah akan memberi minum kepadanya dari sungai-sungai serta diringankan Allah baginya sakaratul maut dan akan didapatinya kuburnya menjadi sebuah taman daripada taman-taman syurga dan dicatatkan Allah baginya kelepasan dari api neraka dan selamatlah ia melintas Titian Shiratul Mustaqim.”

11. Jika suami mengajarkan atau menerangkan kepada isterinya satu masalah agama atau dunia dia akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.

12. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 malaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga dan menunggu kedatangan suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.

13. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah. Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita (isteri) yang solehah.

14. Salah satu tanda keberkatan wanita itu ialah cepat perkahwinannya, cepat pula kehamilannya dan ringan pula maharnya (mas kahwin).

15. Sebaik-baik wanita ialah wanita (isteri) yang apabila engkau memandang kepadanya ia menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya ia mentaati perintah tersebut dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau dan dirinya. Maksud hadis: Dunia yang paling aku sukai ialah wanita solehah.

bersyukur lah dengan setiap kejadian..Allah lebih mengetahui di atas setiap kejadiannya..jgn qta berani pertikai nape aku camnie..nape aku x cam2..


Last edited by abe_emilio36 on Sat 12 Dec 2009, 3:28 am; edited 1 time in total

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  [bowwjang datang lagi] on Fri 11 Dec 2009, 5:32 pm

NUR....YA KASIH..
NUR....KASIH!!!


Laughing
Laughing
Laughing

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  abe yutaka on Sat 12 Dec 2009, 1:20 am

dah teruk dah demam N1K1 (nur kasihan..e eih,nur kasih) ko nie jangggg...baru kejap citer 2 abeh..rindu lak nak g kuar ramai2(naek keta lan) pas2 tgk nur kasih kat pagar..kat pronadz..kenangan dlm ingatan...


Last edited by abe_emilio36 on Sat 12 Dec 2009, 2:42 am; edited 1 time in total

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 12 Dec 2009, 1:45 am

ya...bapak semangat gila ..kluar g pagar smata2 nk tgok nurkasih padhal kt blok b pon diorang pon tgok gak..
Cool
Cool
Cool

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  abe yutaka on Sat 12 Dec 2009, 1:52 am

msti r semangat..support local film..local movie..local food(mkn kat western gak).. Very Happy


Last edited by abe_emilio36 on Sat 12 Dec 2009, 2:40 am; edited 1 time in total

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 12 Dec 2009, 2:17 am

sape rasa dia smangat,jom kita karoke lagu nur kasih ramai2 kt sini...
AKU KEMBALI KERRANA MASIH MENCARI YANG HAKIKI SINAR PASTI JANJI SUCI YANG ABADI....

Rolling Eyes
Rolling Eyes
Rolling Eyes

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  abe yutaka on Sat 12 Dec 2009, 2:26 am

pehhh..sedap gak katak nie nyanyi..x sia2 princess cium ko..
turn aku lak..full konsert nie..live from Planet Hollywood..terima lah...ABE SEARCH dgn lgu OST Nur Kasih y femes kat tv itam putih 2...


Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan

Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan

Nur kasih
Nur kasih

Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran

Nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Ooo kasih
Nur kasih
Oh nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur nur ya nur kasih
Nur ya nur kasih
Nur nur kasih
Nur kasih

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 12 Dec 2009, 2:29 am

aku pon taw la..
aku mals nk menaip jer..
aku rasa ko msti copy paste punyer.

Rolling Eyes
Rolling Eyes
Rolling Eyes

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  abe yutaka on Sat 12 Dec 2009, 2:37 am

sory sket..aku x copy tau..penat adik aku taip..(saje je dera sket)

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 12 Dec 2009, 2:38 am

adek taip ke atau kekasih dalam henset yg taip??
pirat
pirat
pirat

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  abe yutaka on Sat 12 Dec 2009, 2:42 am

ea jang..jom aku blanja ko mkn kat pgr..nak x?ko mkn lar pape pon..aku byar..(saje nak 2kar topik dr terus merebak)

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 12 Dec 2009, 2:45 am

boleh2.. ajak lah si dia sekali..boleh kenal2sket,,la abe..kta kn adek beradek..
clown
clown
clown

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  abe yutaka on Sat 12 Dec 2009, 5:22 am

dia xnak lar..dia xbese makan ramai2 nie..nak privacy katanya...aku sokong jer cheers

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 12 Dec 2009, 10:48 am

xyah nk privacy2 la..lama2 nnt besa lah dia tu..
cyclops
cyclops
cyclops

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  abe yutaka on Mon 14 Dec 2009, 2:50 am

dia mmg cam 2..pemalu sket..maklumlah,perempuan melayu terakhir..kena lar jg sket.. Laughing

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  [bowwjang datang lagi] on Mon 14 Dec 2009, 2:54 am

betol2..kna jaga perempuan melayu terakhir nih..
kita kna simpan dia..aset kita berdua nih..


Very Happy
Very Happy
Very Happy

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  abe yutaka on Tue 15 Dec 2009, 2:16 am

btol2..aset nie..mane bley wat men2..berguna time d perlukan.. Laughing

abe yutaka

Posts : 615
Join date : 2009-09-02
Age : 26
Location : Balok Kuantan

View user profile http://abeyutaka.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: bertuah sungguh insan bergelar WANITA

Post  Sponsored content Today at 2:25 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum