Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 22 on Sun 20 Oct 2013, 12:56 am

benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  *NiA* on Fri 24 Jul 2009, 6:10 pm

senior2 mungkin bole ceritakan pengalaman atau pntang larg atau perkara yg patut sume komander tau bile telah digelar sbg komander supaya menjd rujukan junior kini dan akan dtg.cthnye seperti ape tugas2 sbnar nydp???? Like a Star @ heaven flower


Last edited by *NiA* on Mon 03 Aug 2009, 3:50 pm; edited 1 time in total

*NiA*

Posts : 24
Join date : 2009-07-24
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Wed 29 Jul 2009, 2:56 am

jawablah soalan nia tu....

apakah tugas2 nydp???

jawab....
Question

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Wed 29 Jul 2009, 11:37 am

tugas nydp ialah:
- membantu ydp dalam menjalankan kerja2 JPKK
- membuat keputusan bagi pihak ydp sekiranya ydp tiada dan memerlukan keputusan dengan kadar segera
- memastikan segala program JPKK berjalan lancar
- menggantikan ydp dalam apa jua keadaan jika perlu

paham dah adik2????

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  tyka on Wed 29 Jul 2009, 12:59 pm

rsm plak cik akob
hehe

tyka
Admin
Admin

Posts : 568
Join date : 2009-04-13
Age : 27
Location : shah alam

View user profile http://atyka.net

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Wed 29 Jul 2009, 3:12 pm

rsm?

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  tyka on Wed 29 Jul 2009, 3:54 pm

yo lar
ape tugas utk rsm

tyka
Admin
Admin

Posts : 568
Join date : 2009-04-13
Age : 27
Location : shah alam

View user profile http://atyka.net

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Wed 29 Jul 2009, 5:45 pm

bab rsm tu meh aku jawab..

tugas rsm:

beliau berkuasa di dalam padang kawad.segala arahan datangnya drpd beliau..
hendaklah mahir tentang segala pergerakan dalam kawad..
membantu ydp dan nydp..

satu lg tugas rsm..
bwa tongkat penyukat..

paham x abg2..??!! Rolling Eyes

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  tyka on Thu 30 Jul 2009, 12:37 am

oo..
ermm.
tanggungjawab seorang komander pulak?

tyka
Admin
Admin

Posts : 568
Join date : 2009-04-13
Age : 27
Location : shah alam

View user profile http://atyka.net

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Thu 30 Jul 2009, 1:30 am

komander..??
komander..??
komander..??


komander kejenyer ialah menjadi contoh kepada plajar2..
betoi ke??
ataupown handle bdak2 ko..
ataupown membentuk dispilin di kalangan plajar..
yg smua tu tugas umum kan...

lol!

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Thu 30 Jul 2009, 12:29 pm

ooo
rsm..
betul lah yg si bojang cakap pasal rsm tu

komander tugas dia menjadi insan yang berguna
utk dijadikan tauladan oleh pelajar2 KO

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Thu 30 Jul 2009, 6:23 pm

satu lg tugas komander..
layan YANG MULIA RAJA
layan dia mcm raja betol..
jgn "kipas" dia sdah..



Shocked Shocked

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  tyka on Thu 30 Jul 2009, 9:42 pm

kalo yang mulia nk kipas , terpakse la kipas dier...
hahaha..
opis dier pon da sejuk..

tyka
Admin
Admin

Posts : 568
Join date : 2009-04-13
Age : 27
Location : shah alam

View user profile http://atyka.net

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Thu 30 Jul 2009, 11:39 pm

a'ah la...
mgalahkan peti sejok opis dier...


Very Happy

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  afqh on Sat 01 Aug 2009, 12:56 am

salam rakan2 komander
pasal tugas2 komander yg korang tulis tu pada pendapat aku betul ah tu
cume aku nak betulkan skit ah
kte memang kena amik tau ape tugas2 ydp nydp dan sebagainya
tapi jangan pandang tugas tu pada dorang je
kte semua ade peranan masing2
tak kire ah kte nydp ke exco biase ke
semua ade tugas & tanggungjawab
kalau nydp taksempat / terlupa sape yg kene buat
KTE SEMUA AH
ok kawan2

>tugas s/u korang tak tanye pulak ape eh
>confem 2page kalau nak jawab ha5

afqh

Posts : 43
Join date : 2009-07-29
Age : 26
Location : Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 01 Aug 2009, 1:07 am

tugas2 s/u..

1.membuat segala surat yg berkaitan dengan komander..
2.mengambil tahu segala apa aktiviti komander..
3.menulis setiap laporan mensyuarat komander..
4.mesti ada 2 pendrive yg berisi 4g..yela..1G mana cukop

5.NAIK UNIT KO TIAP2 HARI..

betoi ker??
bounce
bounce
bounce

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  afqh on Sat 01 Aug 2009, 1:15 am

[bowwjang datang lagi] wrote:tugas2 s/u..

1.membuat segala surat yg berkaitan dengan komander..
2.mengambil tahu segala apa aktiviti komander..
3.menulis setiap laporan mensyuarat komander..
4.mesti ada 2 pendrive yg berisi 4g..yela..1G mana cukop

5.NAIK UNIT KO TIAP2 HARI..

betoi ker??
bounce
bounce
bounce

ape kene mengena pendrive ni
amer3 ha5
ok bojang habis
ha_ _ _

afqh

Posts : 43
Join date : 2009-07-29
Age : 26
Location : Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 01 Aug 2009, 1:24 am

Bis!!!

habis tu ..yg tu je aku nampak dr kau..
apa lagi ah??
emm..
ha..
s/u ni sgt2 sibuk...
dan beliau memerlukan seorang PA..
dan beliau juga hendaklah menyimpan segala keperluan2 komander
mcm glove..

betul ke xper??

Question Question Question

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  afqh on Sat 01 Aug 2009, 12:25 pm

sudahla bojang
ape2 sahaje
PA die same kelas eh ha5
backup ah takut ONE DOWN!

ok2 balik pada topik asal
aku sori ah nak cakap satu benda ni
tapi dah memandangkan tajuk pun benda baik dan buruk so aku cakap je ah eh
hmm sejak aku jadi komander sem lepas
tak penah henti2 aku dengar yg komander ni sosial
betul ke salah aku taktau tapi itu yg aku dengar
taktau ah korang cemane
tapi kalau betul kte kene perbaiki ah semua tu
>cume mengingatkan DIRI SENDIRI dan kawan2 Cool

afqh

Posts : 43
Join date : 2009-07-29
Age : 26
Location : Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 01 Aug 2009, 12:28 pm

ye ker..
xtaw plak aku..
ye lah..
mcm kita kn slalu g kuar sma2..
g lubuk yu la..
ape la..
pastu kita kn slalu lepak samer2..
laki ngan pompuan rapat2..


Suspect
Suspect
Suspect

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  afqh on Sat 01 Aug 2009, 12:33 pm

hmm tu ah aku cakap
aku taktau betul ke tak
kte rase biase org luar rase luar biase
takpe ah
kte positif je okeh
Wink Wink Wink

afqh

Posts : 43
Join date : 2009-07-29
Age : 26
Location : Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Sat 01 Aug 2009, 12:41 pm

bru ko taw susah snang jd komander ni..
apa yg kita bwat smua org pandang..
org xcri kebaikan kita taw..
diorang cari kelemahan ngan keburukan kita..

jd sama2 lah kita amek iktibar..
buang yg keroh,amek yg jerneh..
klu xjerneh pn xpela..
jernih sket pown jadila..

Exclamation Exclamation Exclamation

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  ipin on Mon 03 Aug 2009, 3:33 am

that's apply kepada gak sahat komander kite

jgn dicarik sgt silap depa tuh

carik bebanyak baik nye baru carik silapnye

bak kate TPHEP yang baru

pe2 pown, daripada sentap menyentap,baik bagi pendapat biar settle masalah

tol x betol?

ipin

Posts : 55
Join date : 2009-05-09
Age : 28
Location : Orang Jawa, meru, Klang

View user profile http://ipin.deviantart.com / www.friendster.com/ipinstarwars/ ww

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Mon 03 Aug 2009, 9:50 am

afqh wrote:sudahla bojang
ape2 sahaje
PA die same kelas eh ha5
backup ah takut ONE DOWN!

ok2 balik pada topik asal
aku sori ah nak cakap satu benda ni
tapi dah memandangkan tajuk pun benda baik dan buruk so aku cakap je ah eh
hmm sejak aku jadi komander sem lepas
tak penah henti2 aku dengar yg komander ni sosial
betul ke salah aku taktau tapi itu yg aku dengar
taktau ah korang cemane
tapi kalau betul kte kene perbaiki ah semua tu
>cume mengingatkan DIRI SENDIRI dan kawan2 Cool


haaa
ni yg abg pantang dengar ni
dulu xde pun istilah sosial yg dianugerahkan kpd komander
ni sosila yg cmne ni?
komander slalu g dating ke?

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Mon 03 Aug 2009, 10:00 am

cmni lah
biar abg bg pendapat ckit eh
samada korang nak dengaq ke x, terpulang
tp selagi darah kesatria mengalir dlm tubuh abg ni, akan abg sanjung JPKK sampai akhir hayat abg
chewah...

cmni lah
komander mmg dari dulu lagi dipandang tnggi oleh warga UiTM
sbb komander ni ibarat benteng hadapan uitm
bayangkan ape2 ckit panggil komander
mcm komander ni ibarat staf uitm plak
so, penghormatan itu lah yg membuatkan komander ni dipandang setiap masa
baik oleh staf uitm mahupun student uitm
baik time kawad ptg2 mahupun time weekend
baik time pakai uniform mahupun time pakai pakaian biasa
so, komander/korang kene pandai bawa diri
x kira kat mana pun, sbb mata orang di sekeliling kita

nak berkumpul tu boleh
kami dulu pun slalu kumpul gak
slalu bergurau laki pompuan gak
tp bak kata org tua2
cakap siang pandang2, cakap malam jeling2
pahamkan, korang dah besar, bukan budak2 lagi

ni nak cite ckit satu cerita
panjang ckit nih
korang baca jelah yek

dulu2 sebelum abg masuk uitm lagi
sebenarnya geng2 komander ni diberi keistimewaan
iaitu, bilik kolej tu diberi khas utk geng komander je
so, dapatlah satu tempat tu, blah hjg blok, bilik komander je
klu korang nak tau, xde sape pun budak yg brani lalu kat citu, walaupun nak ke bilik air/toilet

tengok, betapa gerunnya budak dgn komander waktu tu
tp skang...lu pikir lah sendiri....

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  wan sahaja.... on Mon 03 Aug 2009, 2:15 pm

abg....kalo mcm 2...stiap kmander mesti sdrkan stiap ape yg dorg lakukan...
mcmane dgn persefahaman dlm komander sendiri"??????
ego????

wan sahaja....

Posts : 31
Join date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  Sponsored content Today at 11:56 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum