Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 22 on Sun 20 Oct 2013, 12:56 am

benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

dating

Post  wan sahaja.... on Mon 03 Aug 2009, 2:18 pm

2 yg kte xth mcmane skrg ni...bnda ni sensitif kot...
ak pn xth....

wan sahaja....

Posts : 31
Join date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  wan sahaja.... on Mon 03 Aug 2009, 2:33 pm

nk introduce...kt bju dah ada name....name 2 yg pertama...name kedua ada wan....hahhaha...ikt korg la nk pnggl ape pn....umo bru 19.....
asal muar johor...
stkt ipin tpu org gne bhsa jawa...
dgn ak....
xdpt...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

wan sahaja....

Posts : 31
Join date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Tue 04 Aug 2009, 10:35 am

wan sahaja.... wrote:abg....kalo mcm 2...stiap kmander mesti sdrkan stiap ape yg dorg lakukan...
mcmane dgn persefahaman dlm komander sendiri"??????
ego????

ketidaksefahaman tu ada bermacam2 gaya
susah nak bg jalan nya
tp itu lebih kpd tggjwab ydp n nydp
tp bende ni tetap menjadi keutamaan dalam diri komander sendiri

korang kene sesama pikir cara nak menyatu padukan komander
mengeratkan hubungan sesama korang

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  wan sahaja.... on Tue 04 Aug 2009, 12:33 pm

ok....tp bnda cmni perlu ada sndiri dlm dri kmander sndri kn....
sy xnk mcm blaku sbb persefahaman mmbw kpd kerjasama.....
btl x?????????

wan sahaja....

Posts : 31
Join date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  wan sahaja.... on Tue 04 Aug 2009, 12:51 pm

meh cni nydp korg jwb........
ape yg cik akob 2...adalh sbhgn....
tmbhn lg...tgs nydp....jd cntoh pd kmander2 yg len
jg ank bh dbwhnyer,,,,
thu perkmbgn terkini kmander.....
pastiakn tida mslh hbgn antara kmander
pastikan korg bertgs dgn cra yg btl....
xd yg nk pnteng.....
xd yg lwt2.....
xd yg nk ckp blkng,,,,,,
xd yg nk main dlm tgs......

ape yg afiqah ckp 2 btl....
korg jg pk ble korg nk bntah atau nk ckp ape yg ydp dn nydp bt kptsn cube pk blik....
kalo korg dtmpat dorg berdua.....kptsn yg sm korg akan bt...
so....apabila kptsn dh dbuat...
sbb kptsn yg dah dbt...dh dpk semua skali...
effect, bnfit, tindkn dn sbgnye...
bkn mdh nk bt kptsn mlibtkan rmai org....
renung2kan la whi kmander................
korg bkn sng nk jd sorg ketua yg btl2 perfect....
bntula mereka.....
sentiasa berfkr ape yg dorg bt....btl ke slh...
kalo slh jgn ckp blkng....
ckp dgn dorg....jmpe sndri....bncng....xmgkin dorg xnk dgr...
klo cdgn korg lbh baik....sdh tntu drng bt....
wlupun dorg dpngl 'cik' tp dorg kmander jg....
pkla korg semua.....
hrmat la dorg....
ssh sgt ke nk pngl cik....ssh ke nk selute dorg ktne2......
dorg xmintak pn dpngl cik sntiasa tp hrmat kt dorg....bkn dorg jer....kmander2 yg len jg...
jgn bpkrn pendek....pk jauh kdpn.....
komander tlgla......kte sdya upya nk jg name bek JPKK tp hbgn kte sndri msh xperfect....
habissssssssss.................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
bkn sng nk sng....
bkn ssh nk ssh...........

wan sahaja....

Posts : 31
Join date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Tue 04 Aug 2009, 5:19 pm

ni apsal ni wan?
JPKK skang ade krisis ke?

ni yg den malas nak dgr ni
asyik ade masalah je
jangan jadi mcm ade 1 batch tu
bermasalah gile
senior turun sound pun x makan saman

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  wan sahaja.... on Wed 05 Aug 2009, 8:21 am

bkn mslah tp lngkah berjg2 tau...
tkt2 jd mcm 2....sape th...
manusia blh bertukar wjh dn perwatakan....
jgn risau...insyallah xd ape......korg senior.....xperlu risau...mcmane korg tnglkn jpkk mcm 2 la ktrng skrg yg menjagnyer............
doakan jer....JPKK trus maju ke hadapan insyallah....
kalo xd hlgn kmi akan berusaha sdya yg blh....
kmi nk naikkan status JPKK kpd MPKK....
insyallah............

wan sahaja....

Posts : 31
Join date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  ipin on Wed 05 Aug 2009, 8:25 am

cik.. isu kat sini bukan sekadar cakap belakang atau sebahagian yang cik listkan kat atas

isu yang blebih ketara kat sini... certain part dlm batch nih..

ade yg berpesan2, nasihat menasihat.. bagus dah tuh


tapi malangnya, nasihat dan pesanan 2 memakan penasihat tu sendiri

so, agak x jalan gak ape yg nk diharakpkan.. dan maaf la klu org ckp camni..

sesi taa'ruf bg saya dah x perlu coz, hasilnya dari setiap taa'ruf makin teruk sebab taa'ruf dijadikan medium

komander x puashati lepaskan perasaan pastu blah..

antara teknik yang org belajar dulu,

1)sbelum nasihat org, nasihat diri sendiri supaya x buat mende yang sama

2) setiap teguran, nasihat dan pesanan diniatkan supaya sahabat tu berubah, bukan sentap

3) diakhir teguran tuh, bagi pendapat atau cara mengatasi mslah tuh, bukan main bomb dan tinggal camtuh.. kita manusia ada perasaan

4) ingat. ni paling penting. klu by organisasi, mgkin kesilapan berbentk individu, maka x perlu individu tuh dibahan didepan sahbat yang laen. lagi molek klu dibawak berbincang secara solo untuk increase effectiveness dier sbb x semua org bleh tahan kene bahan merata'

dan bagi diri org sendiri, sesi kaunseling and teguran secara individu tanpa kehadiran org laen lagi berkesan berbanding sentap merata

5) lastly, lepas proses kaunseling and nasihat follow up aktiviti dier.. tanye la dier ada x cube steps atau solution yang kita bagi kat dier.. klu ade tanye la berkesan x.. atau pun jika dier x ikut, tanye la dier okay ke guna cara dier.. klu ok biarkan...

akhir kata, nasihat menasihati boleh merapatkn hubungan sekiranya caranya yang betol kerana kita nak ubah diri kita yang menasihat secara khususnya dan rakan yg dihasihat secara amnya oleh itu, langkah ke-5 tuh crutial coz dari situ mgkin sahabat tuh nmpk yg kita bersungguh-sungguh dgn dier utk bwk perubahan sikap bkn shj pada dia bahkan diri kita sendiri..


so plus minus, itu la pendapat dan beberapa soltion leh org bagi.. abg akobp klu ade pe2 nk tambah tolong kongsi.. nk belajr byk mende psal nasihat and motivate org sebenarnye,.. tp xde mase sgt

ipin

Posts : 55
Join date : 2009-05-09
Age : 28
Location : Orang Jawa, meru, Klang

View user profile http://ipin.deviantart.com / www.friendster.com/ipinstarwars/ ww

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Wed 05 Aug 2009, 9:58 am

wan sahaja.... wrote:bkn mslah tp lngkah berjg2 tau...
tkt2 jd mcm 2....sape th...
manusia blh bertukar wjh dn perwatakan....
jgn risau...insyallah xd ape......korg senior.....xperlu risau...mcmane korg tnglkn jpkk mcm 2 la ktrng skrg yg menjagnyer............
doakan jer....JPKK trus maju ke hadapan insyallah....
kalo xd hlgn kmi akan berusaha sdya yg blh....
kmi nk naikkan status JPKK kpd MPKK....
insyallah............


time kami batch 32 tinggalkan JPKK
sume nye ok
ingat ok lah
lelama tgk batch by batch JPKK makin suram
makin x gah seperti dulu
apa critaaa?????

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  wan sahaja.... on Wed 05 Aug 2009, 10:03 am

ipin...sy xksh ape yg blaku pn...
sbb 2 cra yg sy tgh cbe bt....sy hrp berksn...bnda2 ni jgn dhbh kan ....kte smpn dn kte amalkan...boleh x kmander sekalian.........
ipin..........

[b]yg pliing penting kesedaran diri sendiri sebagai komander kesatria...
semua 2 bergantung pd dri sendiri....
kalo mcmane pn nk nsht atau bgmane cra skalipun....
yg penting niat d hati.........

wan sahaja....

Posts : 31
Join date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  ipin on Wed 05 Aug 2009, 10:15 am

ah.. betul-bewtul. manyak betul~

yang penting niat kat hati.. tp ingat pesan Nabi kita

" Niat Tidak Menghalalkan Cara"

so, kita kongsi reramai tok cara yg betol kay

betul ke xpe?

ipin

Posts : 55
Join date : 2009-05-09
Age : 28
Location : Orang Jawa, meru, Klang

View user profile http://ipin.deviantart.com / www.friendster.com/ipinstarwars/ ww

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  ipin on Wed 05 Aug 2009, 10:23 am

em.. psal komen abg akobp tuh... mgkin la kot...

sbb abg akobp dah lame grade kan.. so mmg bg abg akobp nmpak beza ngan zaman abg akobp

tp bg org.. kitowang tgh nk pickup the phase.. naek seskit

menang event seskit, masuk program tuh, kursus nih

so.. harap leh tlg bagi peluang kat kitowang nk naek seskit

mgkin dlm tempoh terdekat nih.. nk meang program jambori komander

wish us luck ek..

plus yg abg akobp kate nmpk makin down mgkin..

zaman berzaman berlalu, batch by batch yang nk bermuka ketat 24jam mkn kurang

2 yang zaman abg akobp lu.. smpi nk lalu depan koridr pon diowang cuwak =] suka kot ngan statement tuh

bahkan org sendiri pon kdang kantoi.. lol.. x leh thn muka ketat

klu leh jadi pown,.. masak la budak ko

ipin

Posts : 55
Join date : 2009-05-09
Age : 28
Location : Orang Jawa, meru, Klang

View user profile http://ipin.deviantart.com / www.friendster.com/ipinstarwars/ ww

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Wed 05 Aug 2009, 1:42 pm

bukan macam tu
ketat kene ketat
tp bukan maksudnya ketat kene 24 jam
ade masa kita main
ade masa kita kene matang
nak2 lagi time dalam uniform

tu yg kami amalkan dulu
tp ikut korang lah
korang mesti dgn cara korang

pape pun, akobp akan sentiasa sokong korang
apa sahaja yg korang lakukan demi membawa JPKK kembali di pandang oleh masyarakat
dan warga UitM
perghh...dag leh jadi wakil rakyat ni

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  tyka on Wed 05 Aug 2009, 3:37 pm

webmaster lalu jap..
tujuan web dan forum ni adalah tujuan utk merapatkan semua komander dari batch awl hingga sekarang..

so apa yg faham di sini, macam berdebat dah aku tgk.. mcm bergaduh..tp tak gaduh..
mcm mane tu eh.. adoyy..

so
habis
habis..
kite bertugas dengan GEM_____
bak kate fiqah..
cool semua commander

tyka
Admin
Admin

Posts : 568
Join date : 2009-04-13
Age : 27
Location : shah alam

View user profile http://atyka.net

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Thu 06 Aug 2009, 10:58 am

alah ape nak riso
komander ni walau pun adik2 yg baru join ni
kami abg n kakak2 walau x penah jumpa pun
kita dah mcm adik beradik
gaduh2 pun adik beradik je

bak kata org " air dicincang takkan putus "

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  tyka on Thu 06 Aug 2009, 1:17 pm

haaa
btol btol
sekali adik-beradik , selame nye adik- beradik..

nnt dapat anak buah .. yeyy yeyy

tyka
Admin
Admin

Posts : 568
Join date : 2009-04-13
Age : 27
Location : shah alam

View user profile http://atyka.net

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Thu 06 Aug 2009, 1:41 pm

bwa bersabar tyka..
nnt aku bg ko anak buah..
nak ke tak nak??


clown clown

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  tyka on Thu 06 Aug 2009, 1:44 pm

tak nak ar..
hohoho

tyka
Admin
Admin

Posts : 568
Join date : 2009-04-13
Age : 27
Location : shah alam

View user profile http://atyka.net

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Thu 06 Aug 2009, 1:56 pm

abes tu ko anak adek ipar???
cyclops cyclops

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Fri 07 Aug 2009, 11:04 am

tyka wrote:haaa
btol btol
sekali adik-beradik , selame nye adik- beradik..

nnt dapat anak buah .. yeyy yeyy

anak buah mane?

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  tyka on Fri 07 Aug 2009, 11:09 am

anak buah komander lar..

anak cik akob..
muahahahha

tyka
Admin
Admin

Posts : 568
Join date : 2009-04-13
Age : 27
Location : shah alam

View user profile http://atyka.net

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  Pija_iza (~_^) on Fri 07 Aug 2009, 11:11 am

ape la tyka ni..positif la ckiit...
akak xnmpk pun dorang ni mcm berdebat @ gadoh..
masing2 nak bg pendapat ape..
bgus la gitu..lgpun sume pendapat ni kan leh mengajar tok kt berkongsi ape yg kt ade..
biase la klu nak pertahankan pendapat msing2..tu maknenye ade semangat daya saing..huhu..
jgn mudah nmpk suatu tu dpt bnyk negatif aje...k

kwn2..teruskan berdebat..hahaha

Pija_iza (~_^)
Active Member's
Active Member's

Posts : 332
Join date : 2009-04-28
Age : 29
Location : klang

View user profile http://de_mentos@yahoo.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  akobp on Fri 07 Aug 2009, 11:26 am

izaPija wrote:ape la tyka ni..positif la ckiit...
akak xnmpk pun dorang ni mcm berdebat @ gadoh..
masing2 nak bg pendapat ape..
bgus la gitu..lgpun sume pendapat ni kan leh mengajar tok kt berkongsi ape yg kt ade..
biase la klu nak pertahankan pendapat msing2..tu maknenye ade semangat daya saing..huhu..
jgn mudah nmpk suatu tu dpt bnyk negatif aje...k

kwn2..teruskan berdebat..hahaha

moh kita berdebat
debat debat si pinang tua
debat debat si anak mati
debat debat debat debat
debat lah sampai ke pagi

hahahahahaha

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  [bowwjang datang lagi] on Fri 07 Aug 2009, 1:58 pm

dulu kt u xnak msuk kelab debat...
skrg smangat plak nk berdebat kt forum ni...


Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

[bowwjang datang lagi]
Active Member's
Active Member's

Posts : 465
Join date : 2009-04-15
Age : 26
Location : SePAnG

View user profile http://inikisahbojang.blogspot

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  tyka on Fri 07 Aug 2009, 2:12 pm

iskh kak iza ni....
orang kate MACAM..
adeh..
takpe takpe

forgot it..
kelab debat tak best aah

tyka
Admin
Admin

Posts : 568
Join date : 2009-04-13
Age : 27
Location : shah alam

View user profile http://atyka.net

Back to top Go down

Re: benda baik atau yg buruk spjg jd komander yg boleh jd teladan n dikongsi bersama..

Post  Sponsored content Today at 2:26 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum