Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 22 on Sun 20 Oct 2013, 12:56 am

pendapat mengenai rusuhan ISA 1 ogos

View previous topic View next topic Go down

pendapat mengenai rusuhan ISA 1 ogos

Post  *NiA* on Mon 03 Aug 2009, 2:38 pm

berikan pendpt anda sebagai seorg pelajar, komander, bakal peminpin negara, warganegara malaysia mengenai rusuhan ISA yg berlaku baru2 ini... Like a Star @ heaven flower ....


Last edited by *NiA* on Mon 03 Aug 2009, 3:55 pm; edited 2 times in total

*NiA*

Posts : 24
Join date : 2009-07-24
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

sekadar ingin berkongsi pndangan

Post  *NiA* on Mon 03 Aug 2009, 3:28 pm

Assalamualaikum......

Ini adalah pendapat saya mengenai rusuhan yg berlaku di kuala lumpur baru2 ini...
rusuhan ini lebih mendatgkan keburukn daripada kebaikan...

rusuhan ini x sepatutntya berlaku.walaupun mereka ingin menegakkan ape yg mereka mahu tapi ini bukan cara rakyat malaysia buat perhitungan.kite ade cara yang lebih baik.mereka lebih kepada ingin memberontak dan menjatuhkan nama malaysia.tolong la..takkan seblm buat tu x bole pikir ape kesan dia kpada negara.dah la buat dia tempat awam.andai anda yang terlibat dgn rusushan dn keluarga anda sendri yg mjd mangsa pd hari rusuhn tu,anda akan menyesal kerana tidak fikir dulu sblm bertindak.dan saya akan sepak muka anda kerana ***** sgt...kejadian ni juga memberi kesan kpada peniaga.diorg pn nk cari mkn.sume barg2 diorg hancur.sape yg nk ganti.klu ikutkan hati,klu sy ni jahat la, spe yg terlibat sume brg2 hakmilik dia sy rampas buat ganti rugi....biar dia tau susahnye bila ade harta org senang2 je nk hancurkan.lagi satu *****......
slalu tgk rusuhan ni kat luar negara.slalu doakan dijauhi emm akhirnya terjadi gak kat malaysia....seperti kite bila tgk kejadian mcm ni kat negara luar,perspektif negatif msti aadenye..skrg org lain pulak yg berperspetif negatif pada negara kita.negara malaysia dh x aman kerana ade rusuhan.dan ini akan memberi kesan kepada ekonomi dan pelancongan negara.lagi satu ***** sbb x fikir.aku x paham knpa diorg nk bubarkan ISA.klu korg x bersalah knpe korg takut sgt dgn ISA????aku pn x nk ckp lebih2 sbb aku x tau ape kebaikan dn keburukan ISA sebenar2nye..tp aku percaya kerajaan tau ape yg terbaik utk rakyat.klu diorg x nk bubarkan mungkin ade sebab yg munasabah......

yang paling sedih adalah pelajar2 dan remaja jgak trlibat dgn rusuhan ini.sy tau mengenai rusuhan ini apabila membaca blog seorg kenalan.mencarut2 lpas baca.sbb dia mengajak dn mempengaruhi sume org join rusuhan ni.siap bgtau kna pakai baju ape,warna ape,ape yg bole dn x bole buat.sengal nye.tlg igt org yg anda sayangi kat rumah tu.....

remaja dn pelajar2 skarg diorg lebih mengikut ape saja dlm politik negara.bila org lain sokong dia sokong.bila org bantah dia bantah,bila org buat rusuhan dia join.tp dia tau ke ape yg dia sokong ape yg dia bantah sebtl2 nye?.tau ikut org jer....nk msuk cmpur dlm politik tp sejarah melayu pn x tau..tau x ape itu dewan rakyat?spe ahli dia?dewan negara?akta 153?sape agong skrg?.sume bole jwb?..bg soalan senang la..thn ni kita dh merdeka yg ke-berapa?..tgk cter ewah2 pn tanye najib pm yg keberapa pn salah jwb.ini ke org2 yg nk msk cmpur dlm poitik negara.katam dlu buku sejarah bru bole sedap hati nk bantah ke nk sokong ker.ini x main sedap hati je nk msk cmpur.lu pikir la sndiri.saya penah berbork dgn org yg betul2 arif pasal politik..segala yg dia ckp sume ade fakta ,hujah dan logiknye.ade jgak peristiwa yg berlaku skrg ade kaitan dgn hal dulu,jd nk msk politik negara korg kna tau sejarah malaysia sblm merdeka lg...ade pahamm???........

ini nasihat utk diri sendiri.....

peranan pelajar dn remaja adelah utk menjaga negara malaysia dari anasir2 negatif.

tp sy xtau ape tindakan menteri pengajian tinggi jika ade student yg terlibat dgn rusuhan ini.tp harap2 tindakan ini tidak akan mendtgkan kesn negatif atau menghancurkan hidup pelajar itu sendiri.salah satunye nama diorg msti kita catit krana takut mereka akan mempengaruhi pelajar2 lain.

saya sgt bersetuju dgn cadangan pm.buka stadium klu nk adekan rusuhan.korg nk bertempik smpai pg pn lntak korg la....tp msti ade cara yg lebih rasional utk menyelesaikan masalah...

aku tanye korg..rusuhan ni dh selesaikan ke masalah korg?ape yg korg nk dpt ker?
menyushkan org lain lagi ade la.......

jadi sblm melakukan rusuhan sila pikir tentng kesan nye dari perspektif sbgai org lain.cth.klu ko pikir aku sbgai peniaga klu aku buat ape akan jd pd peniagaan aku.klu mak aku g beli brg gak masa tu tiba rusuhan tu terjadi.ape jd dgn mak aku...klu korg pikir camni emm msti korg x buatnye.klu spe yg ade join rusuhan tu,sila bgtau aku ape kebaikan yg korg dpt?kebaiakn yg negara dpt?bgtau la.......

minta maaf kerana terlalu emo.sbb aku geram dn bengang......


sgla diatas sy igtkan pd diri sendiri jga.kerana sy manusia yg slalu terlupa..
sekian

assalamualaikum......... Like a Star @ heaven flower

*NiA*

Posts : 24
Join date : 2009-07-24
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: pendapat mengenai rusuhan ISA 1 ogos

Post  wan sahaja.... on Mon 03 Aug 2009, 8:56 pm

pd pndpt sy...
semua ni atau tndakan rusuhan ni adalah ***** atau tidak msk akal....
manusia yg berpkrn waras th mane yg baik dn buruk suatu perlakuan....
allah bg akal tok berfikir...so berpkrn la sprt org yg berakal dn hidup...............

wan sahaja....

Posts : 31
Join date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: pendapat mengenai rusuhan ISA 1 ogos

Post  ipin on Tue 04 Aug 2009, 7:58 am

Assalamualaikum

pada pendapat saya psal rusuhan yg baru-baru ni berlaku.. sy bersetuju ngan NiA cuz sy sendiri leh perhatikan remaja skarang secara khususnya ... sronok sgt ngan politik

bhakan yang masih sekolah menengah lagi dah sbok pAS,DAp, bulan terang etc. walhal depa sendiri pown kantoi belajar kat sekolah.. tux usik hal agama lagi.. tapi dah pandai nk mempengaruhi orang laen kat sekeliling itkut pahaman dier yang belom tentu ade benarnya

plus, kita kene sedar yang pihak tertentu kat malaysia die dah tahu kelemahan kita cuz eremaja kite makin hari makin kosng benak premikiran dan gak isi hati diowang tuh,, so bagi dos yang sikit je dah menggelepar dah remaja2 kita nih

nk dijadikan cerita sedih, hari tuh time ceramah politik akt rempat sya, budak umur setahun jagung di bawak ngan org tuanya semata-mata mendengar ceramah politik,... ape kejadahnya org tua tersebut membawa anaknya ke situ? apakah dengan harapan anaknya jadi mcm tuh? klu betah berkata2 x pe gak.. klu jd penentang pentadbiran negara satu hari nnt sape yg susah? piir2 la sendiri

BUBAR ISA!! BUBAR ISA!! BUBAR ISA!!

tu yang sebok dlaungkan.. kenapa lak x sebok laungkan... DEB kena dipertahankan!!! weih bumiputra sedarlah korang nbi kene agenda org bkn bumiputra yang makin seronmok tgk korang bertempik mcm ******** yg hilang ketuanan

mana daulat agung yang korang sebok katakan? mana sumpah setia kepada raja yang kamu ucapkan? mana darah keringat yg kamu tumpah untuk negara? kemana perginya semua itu sehingga kamu x sedar yg kamu diperkotak katrikan sebegini rupa sehingga saudara menjadi musuh, ibu bapa menjadi lawan, nbangsa jadi taruhan, kerajaan menjadi cagaran....

bangunlah orang timur.. masa anda sudah hampir.. samada sekarang atau x selamanya..

BANGUNLAH ORANG TIMUR!~

ipin

Posts : 55
Join date : 2009-05-09
Age : 28
Location : Orang Jawa, meru, Klang

View user profile http://ipin.deviantart.com / www.friendster.com/ipinstarwars/ ww

Back to top Go down

Re: pendapat mengenai rusuhan ISA 1 ogos

Post  Pija_iza (~_^) on Sun 09 Aug 2009, 8:32 pm

ARTICLE DR PAPER ARINI..
PAKAR POLITIK KATE...ORG MELAYU YANG MENYOKONG RUSUHAN NI XSEDAR SENANYE DORANG NI DAH DI PERKUDAKAN OLEH ORG @ BANGSA LAEN..

MARUAH DORANG DAH XDE..DORANG XPIKIR LANSUNG SENANYE ISA NI PUN SALAH SATU EISTIMEWAAN ORG MELAYU..***** TOL DORANG YG JOIN RUSUHAN NI..GELAP MATA SEBBAB DUIT JE..IKOT LA SNGAT KATE PEMBANGKANG TU..

ADE MELAYU LAK YG XPIKIR YG ANUAR IBRAHIM MERUPAKAN PEROSAK BANGSA MELAYU YG TERBESAR DI MALAYSIA..PECAH BELAHKAN ORG MELAYU..

YG WAT RUSUHAN NI ORG2 DIA GAK..ORG2 YG XDE OTAK..XRETI BERPIKIR..

HIDUP MELAYU...HIDUP MELAYU!!!!!!!!!

Pija_iza (~_^)
Active Member's
Active Member's

Posts : 332
Join date : 2009-04-28
Age : 29
Location : klang

View user profile http://de_mentos@yahoo.com

Back to top Go down

Re: pendapat mengenai rusuhan ISA 1 ogos

Post  afqh on Wed 12 Aug 2009, 10:03 pm

salam kmndr
t.kasih pada sape yg bukak topik ni
ade jugak yg alert pasal politik & keMELAYUan


pandangan2 kat atas betul
cuma nak tambah skit


setakat yg aku paham & yg aku tau
citenye camni
ISA (internal security act / akta keselamatan dalam negeri) ni ditubuhkan utk menangkap orang2 yg mengancam keselamatan negara pada satu2 mase
yg jadi masalah tu
cara org2 tu ditangkap, tempoh penahanan dan tempat ditahan DIRAHSIAKAN
ade unsur yg org len taktahu tapi org2 politik tahu
org2 politik ni boleh manipulasi kenyataan & putar belit fakta sebab org lain taktau
sorry to say
maybe lawyer2 dalam negara kte ni pun taktahu sebenarnya macam mane ISA tu dikuatkuasakan


pada pandangan aku ISA ni ok tapi kena dilaksanakan dengan BETUL dan adil utk semua org
OPEN MINDED eh kmndr
aku cakap ni bukan aku sokong mane2 parti tapi kte cakap benda betul dan yg semua org dah tau
mahathir, anwar ibrahim, raja petra, teresa kok dan ramai lagi penah kena ISA
kte sebagai rakyat taktau pun kat mane dorang ditahan
bukan nak tau sangat tapi ape yg dorang kene semua kte taktau
ape perasaannye kalau kte ahli keluarga org yg kena tahan tu
tak risau ke
ntah hidup ntah mati
bagi makan ape
sape pun taktahu
DAH MENYALAHI FTRAH MANUSIA KAN?
walaupun yg kena bukan semua islam
ZALIM & TAK ADIL


itu yg menyebabkan dorang buat rusuhan
nak kerajaan pandang & dengar kehendak dorang
tapi cara salah


ISA ni boleh diteruskan atas dasar utk jage keselamatan negara dari org2 berbahaya
tapi kena buat dengan cara yg betul2 adil


>nak berkongsi skit
yg marah tentang student join rusuhan tu aku cume boleh cakap yg dorang cume ambil kesempatan
student2 tu bukan nak join sangat pun tapi sebab ade tawaran2 tertentu yg menarik dorang
duit, baju, pengaruh, backup besar dan lain2 lagi
jangan terkejut kalau aku cakap yg bagi offer2 tu
orang melayu kte
menteri2 kte
ahli politik kte

PESANAN ; kalau ade lagi benda2 camni berlaku
cuba elak jalan yg dorang guna utk rusuhan tu
aku penah kene mase hindraf
fuh! sakit weh




Crying or Very sad pale

afqh

Posts : 43
Join date : 2009-07-29
Age : 26
Location : Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: pendapat mengenai rusuhan ISA 1 ogos

Post  yusma on Thu 27 Aug 2009, 10:44 pm

aku sokong ko..isa ni bagus cuma perlaksanaan dia je x brape nak betul
ksian kat ank2 bini org yang kena tahan tu.. Sad

yusma

Posts : 40
Join date : 2009-04-28
Age : 30
Location : bentong pahang

View user profile

Back to top Go down

Re: pendapat mengenai rusuhan ISA 1 ogos

Post  akobp on Tue 08 Sep 2009, 10:37 am

aku nak tanya korang
korang penah ke masuk ke ISA tuh?
penah ke tgk ISA tuh mcm mana?
tahanan dia bg makan mkn apa?

nih aku nak bgtau
tahanan ISA diberi layanan yg sanagt memuaskan kat dlam ISA tu
mkn sume mcm biasa kat umah
dlm ISA tu dikatakan mcm sebuah taman perumahan
dorang x buat pape pun, cume diputuskan je hubungan dgn dunia luar

akobp
Super member
Super member

Posts : 507
Join date : 2009-04-20
Age : 31
Location : Sungai Besi, Kuala Lumpur

View user profile http://my Blog, http://www.kebangsaan-ku.blogspot.com

Back to top Go down

Re: pendapat mengenai rusuhan ISA 1 ogos

Post  Sponsored content Today at 2:26 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum